BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 5, 2010

New Born

Setelah 7 bulan lebih kami bela June dan Amei, maka tibalah masa untuk menimang cahayamata....cheeeeewah !

Kami pun sebenarnya tak sedar pun June bunting, langsung tak de tanda-tanda (macam yang aku baca dalam blog-blog arnab). Tiba-tiba suatu pagi tu (10 Feb 2010), adik ipar aku ternampak ada benda dok tergolek2 dan bergerak2 di luar sangkar June dan Amei. Masa tu aku pun memang letak Amei dan June dalam satu sangkar.


Bila aku tengok, rupa2nya June dah beranak. Anaknya semua 8, tapi 2 dah lenyek. Mungkin dikerjakan Amei. Segera kami asingkan June dan Amei.

Dalam umur diorang tu 5 hari, kami balik kampung, kami tinggalkan diorang ni kat babysitter (aduaiiiii....rabbit pun ada babysitter gak ke ???). Kami balik setelah diorang berumur 10 hari. Bulu nipis dah tumbuh tapi mata belum bukak lagi. Babysitter cakap, sekor mati kes buang bayi. Ish ish ish....ada jugak kes macam ni di kalangan arnab yek ? tiap2 hari June letak anak dia yang mati tu kat luar kotak. Akhirnya dia mati. Tinggallah 5 ekor.

Antara 5 ekor tu, ada dua ekor yang paling kecil, risau takut mati jugak. So, husband aku tiap2 malam paksa si June tu susukan anak dia yang kecil tu. Sekarang semuanya dah besar.....

0 comments: